מתחנפים לארה"ב: לראשונה ישראלי נבחר לעמוד בראש הוועדה לזכויות אדם

    מוטי סבן No Comments on מתחנפים לארה"ב: לראשונה ישראלי נבחר לעמוד בראש הוועדה לזכויות אדם

    פרופסור יובל שני מהאונברסיטה העברית, הוא הישראלי הראשון שיעמוד בראש מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה

    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הישראלי הראשון: פרופסור יובל שני, מהפקולטה למשפטים שלהאוניברסיטה העברית , נבחר אתמול (שני) לכהן כיושב ראש הוועדה לזכויות האדם של האו"ם. מועצת זכויות האדם הוא הגוף המפקח על ציות המדינות לאמנה הבינלאומית בדבר זכויות אזרחיות ומדיניות. שני מכהן כחבר בוועדה מאז 2013 ומומחה לענייני זכויות אדם.

    פרופסור שני מסר בתגובה למינוי: "אני שמח מאוד שחברי לוועדה לזכויות האדם של האו"ם מצאו לנכון לבחור בי לתפקיד היו"ר. שלא כמו במועצת זכויות האדם, הוועדה לזכויות אדם היא גוף מקצועי, לא פוליטי, הבוחן בצורה אובייקטיבית את האופן בו מדינות העולם מיישמות את ההתחייבויות שלהן לפי האמנה לזכויות אזרחיות ומדיניות.

    הוועדה ניצבת בפני אתגרים רבים, ובמיוחד בפני סביבה בינלאומית שאינה תומכת כבעבר בזכויות האדם. כולי תקווה כי אוכל לקדם בתפקידי החדש את הרפורמות שיסייעו לוועדה לפעול בצורה יעילה יותר, ולהגביר את השפעתה החיובית על המציאות ברחבי העולם".

    כזכור ארה"ב פרשה מהוועדה בגלל ההתנהלות האנטישמית והגינויים חסרי הפורפורציות מול ישראל. הפרישה הייתה מכה קשה לארגון, ישראל בצורה מסורתית נגד הארגון ומסקנותיו המוטות לטובת הפלסטינים. כנראה שהוועדה מנסה להראות איזון בדבר בחירת יו"ר ישראלי לוועדה.

     



    0 תגובות